خدمات شرکت بامداد اندیشه هرمزگان

پردازش ابری(Cloud Computing)

پردازش ابری یعنی نگه‌داری و دسترسی به داده‌ها و برنامه‌ها به‌جای اینکه فقط به رایانه‌ی شما محدود باشد، در سراسر اینترنت در دسترس قرار بگیرد. اینگونه در نظر بگیرید که امکان دسترسی به داده‌ها یا برنامه‌های شما از سراسر اینترنت فراهم باشد یا حداقل یک سری داده را با سایر اطلاعات موجود در وب همگا‌م‌سازی کرده باشید. شما با یک اتصال آنلاین، امکان انجام پردازش‌های ابری از هر کجا و در هر زمان وجود دارد.

جداسازی اینترنت از شبکه داخلی

یکی از سوالاتی که مرتب در سازمان ها دولتی و بزرگ از کارشناسان IT می شود، شیوه جداسازی اینترنت از شبکه داخلی سازمان می باشد. برای این کار راهکاری متفاوت با مزایا و معایب خاص خود وجود دارد. ولی یکی از بهترین راه حل ها برای جداسازی اینترنت از شبکه داخلی استفاده از تکنولوژی مجازی سازی است که به کمک آن چه به کمک vmware و یا citrix و یا احتمالا Microsoft Hyper-V می توان به راحتی و در بازه زمانی کم و بدون اختلال در فرآیند های کاری روزانه شبکه داخلی و اینترنت سازمان را از یکدیگر جدا نمود.

دسکتاپ مجازی

اگر حساب ایمیل شخصی هک شود، اطلاعات فراوانی به دست افراد غیر مجاز می افتد و همین سرچشمه در واقع در این روش مجازی سازی، میتوان به کاربران فارغ از اینکه از چه دستگاه و یا سیستم عاملی استفاده میکنند( رایانه، موبایل، تبلت و … با انواع سیستم عاملها: ویندوز، لینوکس، اندروید و…) از طریق بستر شبکه (LAN,WAN,Internet) دسترسی به دسکتاپ مخصوص به خودشان را بدهیم، در واقع فارغ از نوع دستگاهی که یک کاربر دارد میتوانیم تجربه ی کار با یک رایانه با انواع سیستم عامل ها را به وی بدهیم.

مجازی سازی فضاهای ذخیره سازی(Storage Virtualization)

میتوان فضاهای ذخیره سازی فیزیکی را به شکلی گروه بندی کرد که هر گروه بصورت یک فضای مجزا عمل کند. از مزایای مجازی سازی storage ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بهبود کیفیت مدیریت storage (فضا های ذخیره سازی داده) در محیط های فناوری اطلاعات ناهمگون
  2. بهبود دسترس پذیری به اطلاعات و مدیریت اتوماتیک براورد down time(مدت زمانی که به اطلاعات دسترسی نداشته ایم)
  3. مجازی سازی Storage را میتوان در هر سطح از SAN اعمال نمود.

سوئیچ مجازی NSX

اگر حساب ایمیل شخصی هک شود، اطلاعات فراوانی به دست افراد غیر مجاز می افتد و همین سرچشمیکVMware NSX یک پلتفورم مجازی سازی است که توسط VMware توسعه یافته است. برای درک بهتر همانطور که میدانیم VMware ESXi ابزاری است که منابع را مجازی سازی میکند در مقایسه با VMware NSX که کل زیرساخت شبکه را مجازی سازی میکند( مثل سوییج های مجازی، دیواره های آتش مجازی، روتر های مجازی و …). زمانی که ماشین مجازی شما قصد صحبت با یک ماشین مجازی دیگر، یک ماشین فیزیکی یا اینترنت را دارد، ترافیک ماشین مجازی باید از طریق UP-Link میزبان (ESXi) این امر را انجام دهد. از اینجا به بعد ترافیک به سوییچ فیزیکی سپس به ESXi دیگر می رود. و ترافیک ماشین مجازی باید از چندین هاپ عبور کند تا به یک ماشین مجازی دیگر (مثلا سرور وب) برسد. یا بهتر بگوییم یک مرکز داده در آن سوی جهان. جایی که ترافیک از سوییچ های فیزیکی، روتر های فیزیکی و دیواره های آتش فیزیکی “دستگاه های تماما سخت افزاری” عبور می کند. و VMware با استفاده از NSXاین شانس را فراهم می کند تا از “دستگاه های سخت افزاری” به سمت “شبکه های نرم افزاری” حرکت نماییم.

vCenter

این برنامه به شما امکان مدیریت چندین سرور ESXi را از طریق یک کنسول واحد ارائه می‌دهد. همچنین بسیاری از قابلیت‌های شناخته‌شده مجموعه vSphere ازجملهvMotion ، SvMotion ،DRS ،VMware HA و Fault Tolerance جهت اجرا و کار کردن، نیازمند سرور vCenter می‌باشند.

vShield

میتوان فضاهای ذخیره سازی فیزیکی را به شکلی گروه بندی کرد که هر گروه بصورت یک فضای مجزاهمانطور که از نامش هم پیداست این نرم افزار محصول شرکت VMware است و کاربرد اصلی آن در حوزه برقراری امنیت در تکنولوژی های مجازی سازی است. این بسته نرم افزاری امنیت را در لایه هایی مثل خود Virtual Machine های موجود در VSPhere ، در لایه Edge شبکه در نقش فایروال و حتی در لایه سیستم عامل های مجازی ساز به عنوان یک ضد بدافزار یا Antimalware برقرار می کند. همچنین مجموعه vShield امکانات امنیتی که در لایه Edge شبکه یا تکنولوژی مجازی سازی شما نیاز می باشد مثل سرویس های DHCP ، NAT ، VPN ، Port Translation و در نهایت Load Balancing را نیز می توانند ایجاد کنند و شما را بعضا از استفاده کردن از محصولات متنوع امنیتی و پیچیده تر کردن ساختار شبکه باز دارند.

کلاسترینگ(Clustering)

در مجموعه VSphere کلاستر مجموعه ای از میزبان ها هستند که منابع خود را در یک استخر منابع به اشتراک می گذارند به عبارتی دیگر کلاستر یک تجمع توان پردازشی و حجم حافظه تمام میزبان های عضو کلاستر هستند مجموعه ای از چندین ماشین میزبان که تشکیل گروه کلاستر را می دهند. کلاسترینگ در VSphere به دو دسته تقسیم بندی می شود :

  • کلاسترینگ ماشین های مجازی بر روی یک سرور فیزیکی: در کلاسترینگ ماشین های مجازی بر روی یک سرور فیزیکی یک کلاستر بر روی یک سرور فیزیکی از ماشین های مجازی کلاستر شده بر روی یک سرور ESXi تشکیل شده است .
  • کلاسترینگ ماشین های مجازی بر روی چند سرور فیزیکی: در کلاسترینگ ماشین های مجازی بر روی چند سرور فیزیکی ماشین های مجازی بر روی سرور های فیزیکی مختلف به صورت کلاستر در می آیند و علاوه بر پایداری در برابر مشکلات نرم افزاری و سیستم عامل ها در برابر مشکلات سخت افزاری نیز پایداری سرویس ها را حفظ می کند.